Guerrilla marketing

Guerrilla marketing

Met guerrilla-marketing kan met een relatief klein budget een grote groep bereikt worden. Steur Reclame biedt een breed scala aan guerrilla-marketing methodes en denkt graag mee aan nieuwe projecten.

U kunt bijvoorbeeld denken aan de inzet van vloerstickers, reverse graffiti, vloervinyl, muurstickers, reclame-aanhangwagens of graslogo’s. De reclame uitingen kunnen in overleg 24/7 geplaatst worden.

Onderstaand een overzicht van reeds gerealiseerde projecten en andere inspirerende voorbeelden.

Wat is Guerrilla marketing?

Guerrilla marketing is een marketingtechniek waarmee met beperkte middelen (marketingbudget) de traditionele marketinginstrumenten gecombineerd worden met als doel het behalen van een groot resultaat. De term is afgeleid van het begrip guerrilla oorlogsvoering waarbij een klein leger een groot leger de baas blijft door speciale guerrilla technieken toe te passen.

Het begrip Guerrilla marketing is tegenwoordig erg populair terwijl het eigenlijk al sinds de jaren 80 bestaat. Tegenwoordig zien bedrijven in dat het niet alleen om marketingbudget draait maar dat ook met een bescheiden budget de doelstellingen bereikt kunnen worden. Door een speciale ludieke, creatieve marketingcampagne op te zetten, veel ophef te creëren en de media haar werk te laten doen kunnen er grote resultaten behaald worden.

Het klinkt ideaal, lage kosten en een goed resultaat. In de praktijk gaat dat niet zo gemakkelijk. Het goede resultaat komt voort uit een speciale creatieve actie die veel ophef creëert. Het is moeilijk om zo’n campagne te bedenken. Tevens balanceren deze acties vaak op de rand van het toelaatbare. Ga je te ver dan zal dit negatieve publiciteit opleveren. Guerrila Marketing is dus niet risicoloos maar kan fantastische resultaten behalen.

Kenmerken van Guerrilla Marketing

– Onvoorspelbaar
– Onconventioneel
– Origineel
– Opvallen
– Wauweffect

Voorwaarden voor geslaagde Guerrilla Marketing

– Is de actie origineel?
– Is de actie onvoorspelbaar?
– Heeft de actie voldoende bereik?
– Is de actie relevant?
– Timing goed?

Voordelen Guerrilla Marketing

– Lage kosten en goede resultaten
– Snelheid